Köszöntő

Béres Rudolf: Jókai Mór

Áldás békesség!
Kedves Látogató!

Szeretettel üdvözli a 115 esztendős Jókai iskola! Nézzen körül weboldalunk lapjain, nézzen körül nálunk!
Iskolánk Nyíregyháza kulturális központjában áll, karnyújtásnyira a múzeumtól, a könyvtártól, a művelődési háztól, a nagy hagyományú gimnáziumoktól, egyik épületünk a színház, a másik a református templom szomszédságában.
Ez egy református keresztény iskola, nagy hagyományokkal.
Célunk:
Isten közelségében, biztonságban, jókedvben, modern módszerekkel, minőségi tárgyi és szellemi környezetben nevelni a gyermekeket, úgy, hogy majdan a megszerzett tudást Isten dicsőségére, vagyis mások javára fordíthassák.
 
Honlapunkon elolvashatják a legújabb jókais híreket, böngészhetnek a galériában, megnézhetik a havi eseménynaptárt, akár a heti étlapot is, büszkélkedünk a gyermekek versenyeredményeivel.
Jó böngészést, áldás békesség!

Mócsánné Nagy Ágnes

 

 

 KIM logo color  logo 22 ntp alap

 

8. jelentés

„Megismerni a kanászt…”

A Kulturális és Innovációs Minisztérium és a Nemzeti Tehetség Program nagyszerű lehetősége kapcsán a Sóstói Múzeumfalu bizony minden héten újra és újra fogadja azokat a matematikai tehetségígéreteket, akiket 3 nyíregyházi óvoda pedagógusai a szülők hozzájárulásával javasoltak programunkba. Központi témánk idén a néprajz és a matematika metszetében formálódó etnomatematika. A 12 nagycsoportos óvodás minden képzeletet felülmúló érdeklődéssel lépi át a Múzeumfalu kapuját szerdánként és kérdez fáradhatatlanul a régi falusi emberről, a számokról és természetesen arról is, amelyekről rajtuk kívül talán senki nem kérdez.

A projekt második harmadában, megannyi számolás, számítás és furfangos feladat mellett játékos formában ismerték meg a gyerekek a háziállatokat és a haszonállatokat. A pásztorok ruhadarabjainak felfedezése mellett az egyik legfontosabb munkaeszközük, a pásztorbot és a juhászkampó is előkerültek a raktáraink legmélyéről és kipróbáltuk, hogyan és mire használhatja a bárányokat őrző juhász a botját. Néhány ügyességi mozgásos-botos feladatot teljesítve az ovisok bojtároklevelet is kaptak, emellett pedig a tirpák tanyán bárányszámláló társasjátékra hívtuk őket. Ifjú bojtárként először csoportosították a barikat, ahol a csoportosítás mikéntjét Ők határozták meg. Ezt követően lankadatlan figyelemmel keresték a két csapatba-bandába beosztott gyerekek az elveszett bárányokat. A döntetlennel végződő játéksorozat megmutatta, hogy minden kisbojtár remek őrzője lehetne a nyájnak. Egy következő alkalommal a pásztorművészet ránk hagyott kincsei közül a cifraszűr díszítményeit ismerték meg a gyerekek. A szűrszabók által készített minták rajzolása, tükrözése, tanulmányozása, és párosítása után, egyedi mintákat is készítettek a kis alkalmi tervezők. Ezt követően pedig sokszorosító grafikai munkát végeztek, nyomtatással saját szűrt készítettek egyszerű geometriai formák felhasználásával.

A 32 órás komplex tehetséggondozó projekt lassan a végéhez közeledik. A kis matematikusok a számos feladat mellett egy családi nappal zárják a foglalkozások sorát. Olyan lazító programokkal készültünk, ahol a gyerekek szülőkkel karöltve újra megtapasztalhatják, hogy a Sóstói Múzeumfaluban él és élmény a hagyomány! Bízunk abban, hogy az ovis tehetségígéretek egészséges önismerettel rendelkező, társaikkal együttműködő, a matematikát kihívásnak tekintő, motivált és nyitott gyermekként várják a jövő és az iskolás esztendők kihívásait.

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Átlag: 4.38 (8 Szavazatból)
 

Az osztályok munkái:

1.a 1.b 1.c  
2.a  2.b 2.c  
3.a 3.b 3.c
4.a 4.b 4.c 4.d
  5.b 5.c  
6.a 6.b 6.c 6.d
7.a 7.b 7.c  
8.a 8.b 8.c  

 

 
Az 1.b. osztály "Jól bánj a Földdel " témanapok keretében tanulták meg Mit tehetünk bolygónk védelméért.Plakátokkal és különböző játékok készítésével hívták fel a figyelmet a szelektív hulladékgyűjtésre.

képek a galériában

Az 1.c osztály a Fenntarthatóság jegyében az Erdei tornapályára kirándult kerékpárral! Nagyon ügyes volt a kis csapat, örömteli közös élmény volt számunkra! Nagyon büszkék vagyunk az osztályunkra😍
Julika és Anita néni

képek a galériában

Hulladék- avagy a szemétnek is lehet új élete!"
Mottónk: „Régiből újat, új helyett régit.”
A 2. c osztály megismerkedett a szemét és a hulladék közötti különbséggel, annak újrahasznosításával. Rejtvények, bingó és interaktív csoportos és egyéni feladatokkal dolgoztuk fel a témát. Játékos formában beszámoltunk új ismereteinkről és zárásként erről plakátot is készítettünk. Az összegyűjtött hulladékból újrahasznosítással, saját projektfeladatként csoportokban babaházat és városrészletet készítettünk. Meglátogattuk a Labor Café-t, ahol a fenntarthatóságról hallgattunk meg előadást, és kipróbáltuk, mi ezt hogyan csinálnánk.
A Megyei Könyvtárat a „Pincétől a padlásig" jártuk be. Megismerkedtünk a könyvtár adta lehetőségekkel, s azzal, hogyan tartja szem előtt a környezettudatosságot ez az intézmény.
Sok új ismerettel, élményekkel gazdagodva zártuk ezeket a fenntarthatósági napokat!

képek a galériában

A körforgásos gazdaság fogalmával interaktívan ismerkedett a 4.a osztály. Projektünk címe: A búza és ami benne rejlik. Pl. Jártunk Vámosatyán, ahol közel kerültünk a természethez, tanyát is látogattunk. Termőföld, erdő, állatok, minden adott volt a közvetlen tapasztalat szerzéshez.
A teremben búzát vetettünk, a gyerekek lap book-okat készítettek, egymást tanították. Sokat tanultunk, fejlődtünk, élményekkel gazdagodtunk.

képek a galériában

Projektnapok a 4. d osztályban
1.nap
Ezen a napon ünnepeltük a Föld napját, ezért mindenki plakátot készített Földünk védelme/ szennyezése címmel! Ezután csoportokba rendeződve, egy rövid meeting után, közösen készítettek gondolattérképet a saját témájukról.
2. nap
Reggel biciklire pattanva elindultunk a Sóstói Múzeumfaluba, ahol izgalmas programokon keresztül sok új ismerettel gazdagodtunk. Erről a napról lapbookuk is készültek.
3. nap
Ezen a napon csoportonként megépítették a saját kis tanyájukat.

képek a galériában

Az 5.b osztály hétfőn a nyíregyházi Labor Caféban előadást hallgatott meg a fenntarthatóságról, majd kisebb csapatokban elgondolkodtak azon, mely fenntarthatósági céllal kezdenék meg a fellépést egy fenntarthatóbb jövőért.
Adományaikkal hozzájárultak a Labor Café fennmaradásához, működéséhez. Kedden és szerdán kidobásra szánt alapanyagokból készítettek osztálytermi dekorációt, és angol nyelvű plakát készítésével bővítették szókincsüket.

képek a galériában

Témahét - 6. b
TÉMÁNK: Fenntarthatóság-Műanyag hulladék szelektív gyűjtése –Újrahasznosítás
A három nap során a gyerekek megismerkedhettek a szelektív hulladékgyűjtés kapcsán az újrahasznosítással , levegő és környezetünk tisztántartásával. Ezeket gondolattérkép készítésével és plakátok rajzolásával tettük színesebbé. Második nap a kreatív kézügyesség és ötletesség segítségével adtunk új értelmet az elhasznált műanyag hulladékoknak. Harmadik nap Budapesten jártunk a Hungexpo-n.

képek a galériában

Móra Matek megyei matematika verseny eredményei. Bodnár Dániel 1.a elsõ helyezett. Felkészítõ: Dutkieviczné Czene Anita Arnóczki Dóra 3.a második helyezett. Felkészítõ:Dr.Gégényné Horváth Tünde Úri Bence 4.a harmadik helyezett. Felkészítõ: Kovácsvölgyi Zoltánné Kelemen Cecilia 1.a hatodik helyezett. Felkészítõ: Dutkieviczné Czene Anita Borai Botond 2.a kilencedik helyezett. Felkészítõ: Dr. Batáriné Cserepes Csilla Iskolánk elnyerte a legeredményesebb iskola címet. Gratulálunk a versenyzőknek és a felkészítő tanítóknak